Een makkie, maar toch……..

Vandaag heb ik het “lekker simpel” gehouden.

Spaghetti Bolognese ging het zijn en sindsdien het het lievelingseten van Peppa en George Big 
is, is het ook het lievelingseten van mijn oudste nu ! :p

Zo lekker en best makkelijk, zo had ik nog wat tijd om dingen uit te zoeken voor morgen.
Het wordt een een beetje “drukkere” dag, aangezien mijn moeder jarig is zondag en ik zou ik 
niet zijn als ik niks lekkers mee doe naar mijn “hometown”. 🙂

zoals gezegd heb ik het vanmiddag een beetje rustig aan gedaan en Bolognesesaus gemaakt.

Ik begin altijd met al mijn ingrediënten klaar te leggen, want dan hoef ik niet groot te gaan zoeken (dat ligt 
in de kelder, oh ja dat was in de koelkast). NEE gewoon alles vooraf klaarleggen spaart tijd 😀

20151009_132958

Wat hierna het meest “logische” zou zijn is de groente in kleine stukjes snijden en gewoon de pan in doen.
Het kookt tenslotte kapot ! MAAR dan heb je dus geen rekening met mijn dochter gehouden :p
Ieder te groot stukje groente dat ze vindt in de Bolognese is er een teveel en wordt eruit gepeuzeld.

Prima hoor ! Maar je groente ga je toch krijgen !!! 😀 😛
DUS ik schil mijn groente, snij het in blokjes en neem mijn keukenmachine om de groentes fijn te malen.

20151009_133603

Na 3 EL olijfolie in de pan te hebben gedaan, gooi ik er de groentes in en laat ze stoven voordat ik er
het gehakt door roer.

20151009_133946 20151009_134409

Als het gehakt zover “klaar” is gooi ik er een goede scheut witte wijn bij en laat het even koken.
Daarna doe ik er de gezeefde tomaten bij. 2 Pakjes.

Ja je zal denken: 2 pakjes ????
Maar ja, dat heeft het toch echt nodig ! na 2.5 uur op het vuur is het ook nog een beetje ingekookt 
en heb je precies genoeg saus voor 4 hongerige personen en alles wat over blijft kun je altijd nog
invriezen (max. 3 maanden)

20151009_134721 20151009_135020

Als ik de gezeefde tomaten erbij heb gedaan kruid ik met zout, peper en suiker.
Dan het deksel erop en 2,5 uur laten “trekken”

Het is het wachten waard 😀 
En je hebt er geen omkijken naar (goed, af en toe even roeren), dus tijd zat om andere dingen te doen.

20151009_171957

En dan het eindresultaat.
Ja ik weet er hoort Parmezaanse kaas bij, maar ik had zo een zin in “gewone” kaas dat ik de verleiding niet
kon weerstaan en de parmezaanse kaas ervoor geruild heb.

Zoals gezegd wordt morgen een ietwat drukker dagje.

Ik wil “verjaardags”koekjes met mijn dochter bakken + een taart maken.
Daarbij is ze gek op mijn ingelegde zalm, dus zal ik daar ook wel niet omheen komen  en dan nog ons avondeten
waar ik nu nog geen echt idee van heb wat ik ga maken.

Een gedachte: zelfgemaakt “afhaalmenu”

Jullie zullen het morgen wel zien/lezen !! 🙂

Groetjes, Anja

Geef een reactie

