Vanalles en nog wat

Vandaag was me toch een dag !! 
Het begon al met een veel te lange tour voor boodschappen.
Alles zat tegen ! 15 man voor me bij de slager, ingrediënten niet vinden bij de boer of supermarkt.

Zo had ik dus meer tijd dan verwacht nodig om mijn boodschappen te doen.

Eenmaal thuis aangekomen, ben ik er meteen ingevlogen ! 
Eerste prioriteit ? ZALM INLEGGEN !

Mijn moeder vindt het heerlijk als ik voor haar die zalm maak en ze had ook maar 
een vraag voor haar verjaardag: MAAK JE AUB ZALM VOOR ME ??

Leuk toch als je iets hebt dat zo lekker is dat ze ernaar blijven vragen 😀

Zoals gezegd vliegen we erin en leggen de zalm in een schaal en doe er zout op ( dat niet te zuinig :P)
en suiker.

20151010_152252

Ik wrijf het een beetje uit zodat ook overal zout en suiker zit.
Daarna neem ik Dille die ik een beetje klein snijd en verdeel deze ook op mijn zalm.

20151010_152400

Eerste deel is klaar, nu schil ik rode biet en rasp deze.
Dan wordt hij verdeeld over de deel samen met geraspte radijs of mierikswortel. (Het was dus de mierikswortel die 
ik nou perse vandaag nergens vond 😦 )

20151010_153543

Zo, de zalm is klaar en kan zo de koelkast in. Zo blijft hij ong 48 uur liggen, dus maandag kan mijn moeder er 
tijdens het ontbijt van smullen (eitje erbij ?! ) 😀

2de prioriteit ? KWARKTAART !

Maar wacht er was nog iets !!
Een tijd terug heb ik een broodbakmachine gekregen (ik bakte eerst ook al zelf brood, maar dit is 10x zo gemakkelijk)
en ik ga nu toch EINDELIJK eens voor mijn schoonzus(je) een brood bakken.
Gelukkig hebben we wat dat betreft enigszins dezelfde smaak.

Het wordt een “Zwarte woudbrood” met Zonnebloempitten, Lijnzaad en Chiazaad.

20151010_145552

Een foto van het (afgebakken) brood volgt morgen…………………………..

Nu dus de kwarktaart ! 

Er kan toch zoveel mis gaan met zo een taartje ! Ik zag de bui al hangen aangezien de dag niet zo goed gestart was,
MAAR wonder boven wonder is het gelukt !

Een soort van biscuitdeeg gemaakt en afgebakken.

20151010_180233

Dan heb ik het beslag gemaakt voor erin. 
Slagroom kloppen, kwark met suiker mengen, gelatine toevoegen en alles goed mengen.

Met behulp van mijn taartzaag heb ik het doormidden gezaagd en het mengsel erin gedaan.

20151010_180357 20151010_180511

Daarna heb ik de “Deksel” er weer opgezet en alles de koelkast in gedaan om te laten opstijven.

20151010_180540
Hopelijk lukt het zo als ik wil ! 

Duimen jullie mee ?? 🙂

Groetjes, Anja

Geef een reactie

